dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Belirsiz bir çevrede karar verme.Verileri tanımlama ve tanımlayıcı ilişkileri özetleme. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
2 | Değişkenleri sınıflandırma. Kategorisel değişkenleri tanımlayan grafikler. Zamanserilerini tanımlayan grafikler. Sayısal değişkenleri tanımlayan grafikler. Değişkenler arasındaki ilişkileri gösteren tablo ve grafikler. Veri sunumu hataları. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
3 | Merkezi eğilimin ölçümleri | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
4 | Değişkenliğin ölçüleri. Chebychev Teoremi. Değişkenlik katsayısı. Değişkenler arasındaki ilişkiler. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
5 | Rastgele deney, çıktılar, olaylar.Permütasyon ve kombinasyon. Olasılık ve esasları. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
6 | Klasik olasılık. Bağıl frekans Öznel olasılık. Olasılık kuralları Koşullu olasılık. İstatistiksel bağımsızlık. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
7 | İki değişkenli olasılıklar. Baye teoremi. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
8 | Rastgele değişkenler. Ayrık rastgele değişkenlerin olasılık dağılımları. Ayrık değişkenlerin özellikleri. Binom dağılımı. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
9 | Binom ve Poisson dağılımları | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
10 | Hipergeometrik dağılım. Ortak dağılmış rastgele ayrık değişkenler. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
11 | Rastgele değişkenlerin doğrusal fonksiyonları. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
12 | Sürekli rastgele değişkenler. Tekdüze dağılım. Sürekli rastgele değişkenlerin beklentileri. Sürekli rastgele değişkenlerin lineer fonksiyonlarının beklentileri. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
13 | Normal dağılım. Normal olasılık The Normal distribution. Normal olasılıklı grafik noktaları. Normal yaklaşım. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
14 | Üstel dağılım. Ortak dağılmış rastgele sürekli değişkenler | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
15 | Finansal uygulamalar | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Essentials of Contemporary Business statistics by T.A. Williams, D.J. Sweeney, D.R. Anderson,2007, Thomson |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 158 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | |||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | |||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | |||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | |||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | |||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | |||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | |||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest